Menu
«  ^

O nas
Oferta
Sponsorzy
i partnerzy

O nas

Informacje wst瘼ne

Ko這 Naukowe Transportu to ko這 z wieloletni histori i tradycj. Celem ko豉 jest poszerzanie wiedzy oraz nabywanie do鈍iadcze zwi您anych z transportem. Jednak przy okazji projekt闚 i konferencji poznaje si tak瞠 szeroko rozumiane transport, spedycj i logistyk. Mo積a pozna konkretne firmy z bran篡 TSL, zrozumie ich funkcjonowanie i zdoby nowe kontakty. Ko這 aktywnie rozwija kontakty z czasopismami bran穎wymi. Wsp馧pracuje z o鈔odkami naukowymi z ca貫j Polski. Dzi瘯i tym kontaktom jeste鄉y zapraszani na cykliczne konferencje organizowane przez student闚 kierunk闚 transportowych i logistycznych.

KNT otwiera nowe mo磧iwo軼i.

Ko這 Naukowe Transportu dzia豉 na Wydziale Zarz康zania i Ekonomiki Us逝g Uniwersytetu Szczeci雟kiego przy Katedrze System闚 i Polityki Transportowej, kt鏎ej kierownikiem jest dr hab. prof. US El瘺ieta Za這ga.
Do roku 2005 dzia豉li鄉y przy Instytucie Transportu i Logistyki, do czasu jego zlikwidowania.
Do ko豉 najcz窷ciej wst瘼uj studenci kierunku ekonomia (specjalno嗆: ekonomika transportu i logistyka) oraz kierunku logistyka.
Rok za這瞠nia: 2004 (reaktywacja)
Liczba cz這nk闚: 10
Osoby zwi您ane z ko貫m: dr Tomasz Kwarci雟ki, mgr Pawe Ogrodnik. Dawniej naszym I opiekunem by dr Jerzy Rozwadowski.


Sponsorowanie

Sponsorzy, kt鏎zy chc wesprze KNT, proszeni s o kontakt. Dotychczas wsparli nas:
- PKP Cargo S.A.
- Cargo69


Dzia豉lno嗆

Poszerzanie wiedzy teoretycznej i praktycznej w zakresie transportu poprzez:
- wsp馧prac z przedsi瑿iorstwami bran篡 Transport-Spedycja-Logistyka
- zacie郾ianie wsp馧pracy oraz wymiana pogl康闚 z o鈔odkami naukowymi i ko豉mi naukowymi z ca貫j Polski
- pomoc tym wszystkim, kt鏎zy nie potrafi si odnale潭 w鈔鏚 poj耩: kongestia, gestia transportowa
- wykonywanie projekt闚 zlecone przez r騜nego rodzaju firmy lub instytucje zwi您ane z transportem
- praktyki aby mie kontakt z 篡wym transportem na wy窺zym poziomie
- projekty, badania
- konferencje, debaty, seminaria
- szkolenia, wycieczki, praktyki
- wyj軼ia do muze闚, na wystawy, zwi您ane z tematyka transportow


Osi庵ni璚ia

1) Badania komunikacji miejskiej w Szczecinie (2005)

W listopadzie i grudniu 2005 wsp馧organizowali鄉y badania komunikacji miejskiej w Szczecinie.


2) Escola Europea de Short Sea Shipping (2006)

Miejsce: Barcelona
Okres pobytu: 30.09.2006 - 03.10.2006
Osoby:
1. Tomasz Kwarci雟ki – Wydzia Zarz康zania i Ekonomiki Us逝g, Katedra System闚 i Polityki Transportowej
2. Dariusz Milewski – Wydzia Zarz康zania i Ekonomiki Us逝g, Katedra System闚 i Polityki Transportowej
3. Ma貪orzata Olszanowska – Wydzia Zarz康zania i Ekonomiki Us逝g, Ko這 Naukowe Transportu

Celem wyjazdu by這 uczestnictwo w warsztatach Short Sea Shipping Operation w Barcelonie, organizowanych przez Escola Europea de Short Sea Shipping w dniach 30.09.2006 - 03.10.2006. W trakcie warsztat闚 przeprowadzane by造 dyskusje dotycz帷e problem闚 funkcjonowania zintegrowanych 豉鎍uch闚 transportowych z udzia貫m 瞠glugi bliskiego zasi璕u. Nawi您ano kontakty z przedstawicielami sektora TSL w Europie oraz pozyskano praktyczn wiedz przydatn w pracach nad przygotowywaniem oraz realizacj mi璠zynarodowych projekt闚 transportowych. Cenne by造 r闚nie wizyty w portach hiszpa雟kich i w這skich, kt鏎e pozwoli造 lepiej zrozumie problematyk transportu multimodalnego. Pobyt by finansowany ze 鈔odk闚 organizator闚. 毒鏚貫m wsp馧finansowania koszt闚 podr騜y wyjazdu by豉 dotacja podmiotowa przyznana przez Komitet Bada Naukowych Wydzia這wi Zarz康zania i Ekonomiki Us逝g z przeznaczeniem na kontynuacj wsp馧pracy mi璠zynarodowej (decyzja nr 129/E-341/SPB/Wsp馧praca z PR UE/DWM 676/2003). Owocem wyjazdu jest r闚nie idea organizowania takich warsztat闚 przez Uniwersytet Szczeci雟ki, kt鏎e to warsztaty mog造by dotyczy rozwoju 疾glugi Bliskiego Zasi璕u na Morzu Ba速yckim.


3) Pre-feasibility study on extending the scope of shortsea promotion centres into intermodality (2006)

Badania mo磧iwo軼i rozci庵ni璚ia zakresu dzia豉 SPC (Short Sea Shipping Promotion Centre) na ca造 transport intermodalny by造 przeprowadzane przez cz這nk闚 Europejskiej Sieci 疾glugi Bliskiego Zasi璕u (ESN) na zlecenie Komisji Europejskiej. Celem badania jest ustalenie jak transport intermodalny jest zorganizowany w Europie i jakie s wymagania odno郾ie zmian organizacji promocji tego transportu. Badania s koordynowane przez SPC w Finlandii. Projekt jest finansowany ze 鈔odk闚 „EU 6th Framework Programme”. Tematyka bada obejmowa豉:
1. Polityk europejsk w zakresie promowania transportu intermodalnego;
2. Funkcjonuj帷e podmioty zajmuj帷e si promocj transportu intermodalnego;
3. Zaanga穎wanie administracji i biznesu w promowaniu transportu intermodalnego;
4. Analizy i wnioski.


4) Badania komunikacji miejskiej (2006)

Realizowane na zlecenie Zarz康 Dr鏬 i Transportu Miejskiego. Badania dotyczy造 nast瘼uj帷ych zagadnie:
1. Potoki pasa瞠rskie i analizy wska幡ikowe linii tramwajowych;
2. Potoki pasa瞠rskie i analizy wska幡ikowe linii autobusowych;
3. Analiza i ocena komunikacji miejskiej;
4. Struktura wykorzystywanych bilet闚 oraz jako嗆 realizowanych przewoz闚;
5. Op豉calno嗆 przewoz闚 oraz oferta przewozowa.


5) Udzia w pracach nad polityk transportow miasta Szczecina (2006)

Zajmowa si tym zesp馧 ekspert闚 (teoretyk闚 jak i praktyk闚) z r騜nych uczelni oraz instytucji (np. SITK) oraz pracownicy Urz璠u Miejskiego w Szczecinie, kt鏎emu przewodniczy Andrzej Grabiec, wiceprezydent Szczecina.


6) Opracowanie koncepcji dystrybucji 豉dunk闚 ponadnormatywnych oraz finansowania inwestycji transportowych (2006-2007)

Projekt dotyczy przewoz闚 豉dunk闚 ponadnormatywnych przy wykorzystaniu transportu kolejowego, 鈔鏚l康owego i morskiego w trzech aspektach:
1. Organizacja przewoz闚 (wyb鏎 trasy, 鈔odka transportu, przygotowanie do przewozu)
2. Inwestycje transportowe (kolejowe, rzeczne, portowe)
3. 毒鏚豉 finansowania
Projekt by realizowany przy wsp馧pracy ze szwajcarsk firm konsultingow GlobeSim.


7) Baltic Gateway Plus (2007)

Celem og鏊nym projektu by這 przeniesienie transportu towar闚 z zat這czonych, polskich dr鏬 na morze. Zadanie obejmowa這 studium, kt鏎ego tytu brzmia „Linia promowa 安inouj軼ie-K豉jpeda jako alternatywa dla tranzytu drogowego do/z Polski w ruchu Wsch鏚-Zach鏚”.


8) Analiza obecnego stanu i planowanych inwestycji drogi 安inouj軼ie – Ko豚askowo/安iecko oraz analiza obecnej przepustowo軼i, w御kich garde drogi 安inouj軼ie – Ko豚askowo (2007)

Analiza zosta豉 zrealizowana na zlecenie Zarz康u Morskich Port闚 Szczecin i 安inouj軼ie SA. Stanowi豉 element projektu Baltic Gateway Plus, kt鏎ego celem jest promowanie inwestycji w ponadnarodowych korytarzach transportowych. W ramach tego projektu zrealizowano studium „Autostrada morska 安inouj軼ie-K豉jpeda”, kt鏎ego celem og鏊nym by這 przeniesienie transportu towar闚 z zat這czonych, polskich dr鏬 na morze. Analiza wykonana przez KNT Szczecin obejmowa豉 nast瘼uj帷e obszary:
- droga E65/S3 Szczecin-安inouj軼ie – analiza aktualnego stanu oraz planowanych, przysz造ch modernizacji, w御kich garde oraz obecnej i przysz貫j przepustowo軼i.
- przej軼ia graniczne na trasach Szczecin – Berlin oraz Szczecin – Frankfurt oraz trasy dojazdowe do nich – obecna oraz spodziewana w przysz這軼i przepustowo嗆, w御kie gard豉.

Celem analizy by這 zbadanie czy w przypadku uruchomienia po陰czenia 瞠glugowego na trasie 安inouj軼ie – K豉jpeda istnieje mo磧iwo嗆 skierowania ruchu ci篹arowego odbywaj帷ego si tranzytem przez Polsk na drogi biegn帷e od przej嗆 granicznych niemiecko-polskich do portu w 安inouj軼iu. Po stronie polskiej analizowane zosta造 dwie trasy:
1. Przej軼ie graniczne w Ko豚askowie – 安inouj軼ie;
2. Przej軼ie graniczne w 安iecku – 安inouj軼ie.


9) GAP – Projekt (2007)

Projekt dotycz帷y lotnisk w Polsce.


10) TENConnect (2007-2008)

Projekt realizowany na zlecenie Komisji Europejskiej (Commission of the European Communities, Director in the Directorate-General for Energy and Transport, Directorate B – Trans-European Networks, Energy and Transport). G堯wne zadanie projektu to: „aktualizacja scenariuszy transportowych, prognozy obrotu towarowego i ruchu os鏏 oraz towar闚 oraz dok豉dna analiza korytarzy trans – europejskiej sieci transportowej”. Zesp馧 szczeci雟ki wykona nast瘼uj帷e zadania:
1. Zebranie i atestacja danych sieci drogowych i kolejowych w Polsce;
2. Stan sieci TEN-T w Polsce. Przepustowo嗆 i plany modernizacyjne.

Celem zbierania danych by豉 aktualizacja polityki transportowej przy wykorzystaniu jednego z najwi瘯szych modeli sieci transportowych w UE – TRANSTOOL. Dane te dotyczy造:
- statystyk og鏊nych (np. populacji, zatrudnienia, liczby aut);
- dane ekonomicznych (np. PKB, wp造wy i wydatki bud瞠towe);
- dane na temat sieci (np. dr鏬);
- statystyki transportowe (np. wska幡iki wykorzystania dr鏬, 鈔edni dobowy ruch);
- badania ankietowe;
- dane operacyjne (np. koszty operacyjne, czynniki zmian).

Dodatkowo by造 przeprowadzane badania, zbierane lub aktualizowane dane dotycz帷e sieci drogowych i kolejowych w Polsce, w ramach kt鏎ych otrzymano nast瘼uj帷e informacje (zar闚no dla ruchu towarowego jak i pasa瞠rskiego):
- maksymalne i 鈔ednie pr璠ko軼i;
- parametry dr鏬 na poszczeg鏊nych odcinkach i w瞛豉ch;
- okre郵enie klasy dr鏬;
- wyznaczenie maksymalnych i 鈔ednich czas闚 przejazdu na odcinkach;
- dodane lub zlikwidowane po陰czenia drogowe;
- zmiana/poprawa stanu poszczeg鏊nych dr鏬.

Projekt dotyczy r闚nie uzyskania i przedstawienia informacji dotycz帷ych plan闚 inwestycyjnych dla dr鏬 ko這wych i kolejowych, jak tak瞠 wyznaczenie w御kich garde, oraz analiz poszczeg鏊nych odcink闚 dr鏬.

11) Studium wykonalno軼i dla przewoz闚 intermodalnych naczep siod這wych w technice Modalohr i RoLa na przyk豉dowych trasach Rzepin – Suwa趾i i Rzepin – Ma豉szewice (2008)

Studium zosta這 zrealizowane na zlecenie PKP CARGO Sp馧ka Akcyjna. Wyniki zosta造 wyg這szone na konferencji „Intermodal, w豉軼iwy kierunek”, kt鏎a mia豉 miejsce 3 grudnia 2008 w Warszawie. W konferencji wzi瘭i udzia przedstawiciele rz康u polskiego i parlamentu, firmy konsultingowe, operatorzy transportowi i logistyczni.


12) Analiza lokalizacji budowy granicznej przeprawy mostowej przez Odr w okolicy miejscowo軼i Kostrzyn nad Odr (2008)

Przedmiotem opracowania by這 wykonanie analizy dotycz帷ej lokalizacji budowy granicznej przeprawy mostowej przez Odr w okolicy miejscowo軼i Kostrzyn nad Odr. Obecny most graniczny przez Odr ma ograniczenie tona穎we do 7,5 tony. Aby ci篹ar闚ki powy瞠j 7,5 tony mog造 przejecha na stron niemieck musz korzysta z przej嗆 s御iednich w 安iecku i Krajniku Dolnym. W zwi您ku z tym istnieje potrzeba zbudowania mostu albo w miejscu obecnego albo w okolicy, co przedstawiono w 4 wariantach. Do przeprowadzenia analizy wykorzystano nast瘼uj帷e materia造:
- mapy sytuacyjno-drogowe;
- plan rozwoju miasta;
- informacje o planowanych i istniej帷ych inwestycjach z KSSSE;
- informacje o ruchu samochod闚 ci篹arowych z przedsi瑿iorstw przemys這wych;
- opracowanie dotycz帷e ruchu przygranicznego po niemieckiej stronie drogi krajowej nr 1 wykonanej w 1994 roku dla rz康u kraju zwi您kowego Brandenburgia przez IVV z Akwizgranu;
- pomiary ruchu z 2005 strony niemieckiej wraz z prognoz na rok 2020;
- pomiary ruchu z 2005 roku wykonane przez stron polsk – GDDKiA;
- prognozy wzrostu w latach 2007 do 2037 wska幡ika PKB do cel闚 projektowych dr鏬 krajowych – GDDKiA;
- koncepcja 4 wariant闚 przebiegu tras wykonana przez firm InterPROJEKT.


13) Badania nat篹enia ruchu w Stargardzie Szczeci雟kim (2009)


14) Badanie preferencji u篡tkownik闚 transportu miejskiego w Szczecinie (2009)

Dnia 16 czerwca 2009 roku Ko這 Naukowe Transportu na Wydziale Zarz康zania i Ekonomiki Us逝g Uniwersytetu Szczeci雟kiego zorganizowa這 badanie ankietowe preferencji przystank闚. Grup badanych os鏏 stanowili studenci dw鏂h wydzia堯w US zlokalizowanych u zbiegu ulic Cukrowej i Krakowskiej, tj. Wydzia逝 Humanistycznego i Wydzia逝 Zarz康zania i Ekonomiki Us逝g, kt鏎zy mieszkaj w akademikach US. Celem badania by這 wybranie dogodnej lokalizacji nowych przystank闚 na projektowanych liniach wspomagaj帷ych, tj. 61BIS oraz 81BIS (uruchomiona jako 83).


15) Konkurs i wystawa fotograficzna „Transport w ciekawych uj璚iach” (2009-2010)

Konkurs przy wsp馧pracy z serwisem carpooling.pl.


16) Badania transportu regionalnego w wojew鏚ztwie zachodniopomorskim (2012)

Badania mia造 charakter ankiety b康 wywiadu. By造 przeprowadzane przez KNT od pocz徠ku lutego do dnia 24 lutego 2012 roku po鈔鏚 pasa瞠r闚 komunikacji zbiorowej. Odbywa造 si porozumieniu z nast瘼uj帷ymi przewo幡ikami: Przewozy Regionalne Sp. z o.o. – Zachodniopomorski Zak豉d Przewoz闚 Regionalnych w Szczecinie, PKS w Szczecinie Sp. z o.o., PKS GRYFICE Sp. z o.o. Badania s przeprowadzane r闚nie w鈔鏚 pasa瞠r闚 prywatnych przewo幡ik闚 autobusowych a tak瞠 pasa瞠r闚 innych przedsi瑿iorstw PKS i PKP na trasach regionalnych. Ankiety by造 anonimowe i pos逝篡造 do cel闚 naukowych Katedry System闚 i Polityki Transportowej.
Ankiet mo積a te by這 wype軟i za po鈔ednictwem systemu ankiety.wzieu.pl tutaj.


Organizowane konferencje

1. Konferencja „Logistyka Miejska”, Pozna, 2004 (wsp馧organizacja wraz z Wy窺z Szko陰 Logistyki w Poznaniu)
2. Seminarium naukowe: Spedycja w sektorze TSL, Szczecin, 2004 (wsp馧organizacja wraz z Instytutem Transportu i Logistyki)
3. 3 Debaty Transportowe dot. komunikacji miejskiej, Uniwersytet Szczeci雟ki – WZiEU (2005-2008), http://transport-miejski.pl.tl/
4. Mi璠zyuczelniane Sympozjum Naukowe – Rozwi您ania logistyczne w praktyce gospodarczej, 11.05.2006 (wsp鏊nie z Akademi Rolnicz w Szczecinie oraz Akademi Morsk w Szczecinie)
5. II, III Forum M這dych Transportu i Logistyki (impreza towarzysz帷a konferencji TRANSLOG), Uniwersytet Szczeci雟ki – WZiEU, 2005
6. IV Forum M這dych (impreza towarzysz帷a konferencji TRANSLOG 2006), Szko豉 G堯wna Handlowa w Warszawie, 20-21.09.2006
7. Seminarium naukowe: Uwarunkowania zmian w preferencjach klient闚 transportu, Szczecin, 11.12.2006
8. Seminarium naukowe: Dost瘼no嗆 transportowa…, Szczecin, 12.2008,
9. Debata – Zr闚nowa穎ny transport miejski w Szczecinie, Uniwersytet Szczeci雟ki – WZiEU, 16.09.2010


Wycieczki

- centrum logistyczne Militzer & Muench Polska w Woli Rakowej, 2004
  (wraz z Ko貫m Naukowym Logistyk闚 Log.US)
- Port Morski Szczecin-安inouj軼ie, 2007
- Port Lotniczy Szczecin-Goleni闚 im. NSZZ Solidarno嗆, 2008
- Port Lotniczy Krak闚-Balice im. Jana Paw豉 II, 03.2009
- Terminal Promowy i Port Handlowy w 安inouj軼iu, 04.2009
- DB Port Szczecin, 8.06.2012 (wraz z Ko貫m Naukowym Logistyk闚 Log.US)


Szkolenia

- Zarz康zanie projektem, prowadzone przez dr T. Norek, dr R. Gizdra, mgr R. Szyma雟ki, 03.2008


© Mareczek 2009-2010; © KNT 2010-2012
Wykorzystywanie materia堯w znajduj帷ych sie na tej stronie bez wiedzy KNT jest zabronione!