Menu

i partnerzy

Archiwum aktualności

Zakończono działania rektutacyjne

Zakończyliśmy działania rekruacyjne. Pozyskaliśmy nowych członków, na chwilę obecną (koniec 2011 roku) mamy 11 członków, których serdecznie witamy! Mamy nadzieję, że wspólnie z dotychczasowymi członkami będziemy stanowić zgrany zespół.

Oczywiście wstąpić do koła można w dowolnym momencie. Wystarczy przyjść na spotkanie. Z powodu problemów technicznych informacje o terminach spotkań na stronę są wrzucane z pewnym opóźnieniem. Bieżące informacje o spotkaniach są przesyłane pocztą elektroniczną.

Informacje bieżące ze spotkań koła

3 listopada 2011 i 24 listopada 2011 odbyły się spotkania koła. Podczas spotkań przyjęto dwóch nowych członków koła. Aktualna liczba członków wynosi 6. Ponadto rozpoczęliśmy działania rekrutacyjne. Złożyliśmy podanie do Dziekana ws. dofinansowania ulotek promujących koło, sprawa jest w toku. Wykorzytamy je podczas obchodów zajęć. Niezależnie ustaliliśmy dwa terminy spotkań rekrutacyjnych. Wstępnie przyjęliśmy też pomysł organizacji wykładu otwarego. Powoli ruszamy również z badaniami komunikacyjnymi.

5 grudnia 2011 będziemy pomagać przy organizacji seminarium naukowego „Pasażerski transport regionalny. Współczesne wyznania” organizowanego przez Katedrę Systemów i Polityki Transportowej.

Ponieważ zniesiono Pokój Kół Naukowych i Doktorantów, na który był przeznaczony pokój nr 032, zgodnie z zaleceniami przenosimy swoje „urzędowanie” do sali seminaryjnej naszej katedry, czyli do Sali Seminaryjnej Katedry Systemów i Polityki Transportowej ustanowionej w sali nr 324. Tamże też będą odbywać się spotkania koła.

Spotkanie byłych członków

18 listopada 2011 o 19:30 w Starej Komendzie Browar Szczecin odbyło się nieformalne spotkanie byłych członków koła. W spotkaniu uczestniczyli: obecny prezes, obecny wiceprezes, były wiceprezes, były naczelny maruda oraz dwóch byłych członków. Odbyła się również międzynarodowa rozmowa telefoniczna z byłą prezes. Podczas spotkania omówiono m.in. różne tematy bieżące, powspominano dawne czasy koła oraz zarys obecnej sytuacji koła.

Sesja fotograficzna promująca WZiEU

16 czerwca 2011 w godzinach 15:00-16:20 członkowie koła wzięli udział w profesjonalnej sesji fotograficznej promującej Wydział Zarządzania i Ekonomiki Usług Uniwersytetu Szczecińskiego. Sesja odbywała się na trawniku przed terenem wydziału, na parkinku przed budynkiem oraz w samym budynku.

Spotkanie w Urzędzie Miasta

27 maja 2011 w godzinach 14:30-15:30 w Urzędzie Miasta Szczecin odbyło się spotkanie poświęcone szczecińskiej komunikacji miejskiej w aspekcie osób niepełnosprawnych. W spotkaniu wzięli udział przedstawiciele Wydziału Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska Urzędu Miasta Szczecin: Michał Przepiera (dyrektor wydziału), Małgorzata Górska (inspektor w Referacie Nadzoru Właścicielskiego nad Gospodarką Komunalną). Inicjatorem spotkania była Fundacja Niezależnego Życia Osób Niepełnosprawnych HUSSAR w Szczecinie, którą reprezentowali: Marta Murawska (vice-prezes) i Mariusz Tomasz Klimowicz. W spotkaniu brał też udział Mariusz Wasilewski (prezes Koła Naukowego Transportu na Wydziale Zarządzania i Ekonomiki Usług Uniwersytetu Szczecińskiego). Tematem przewodnim była szczecińska komunikacja miejska w aspekcie osób niepełnosprawnych.

Postulowano przeprowadzenie szkoleń kierowców i motorniczych z zakresu pomocy osobom niepełnosprawnym, obejmujące m.in. zajęcia praktyczne polegające na wcieleniu się kierowców w osoby niepełnosprawne poprzez przemieszczenie się na wózku inwalidzkim korzystając z komunikacji miejskiej. Zaproponowano wykorzystanie doświadczeń innych miast, które takie szkolenia przeprowadzały. Poruszono również tematy koloru poręczy i barierek, „kleksów” na szybach, wysokości peronów przystankowych, umiejscowienia automatów biletowych w pojazdach, incydentów związanych z korzystaniem przez osoby niepełnosprawne z komunikacji miejskiej i inne. Dyrektor wydziału pochwalił raporty fundacji dotyczące przystosowania autobusu Solaris i tramwaju Swing do osób niepełnosprawnych oraz podziękował za nie. Spotkanie przebiegło w miłej i konstruktywnej atmosferze. Na koniec zadeklarowano dalszą współpracę i wymieniono dane kontaktowe.

„Twój dzień na WZiEU” – relacja

15 kwietnia 2011 w godzinach 10:00-14:00 odbyło się wydarzenie pn. „Twój dzień na WZiEU”, podczas którego wydział odwiedzili goście z klas patronackich szkół średnich. Koła naukowe były zobligowane do utworzenia stoiska. Pierwotnie zaplanowaliśmy stoisko obok koła naukowego EconomUS, jednak ostatecznie nasze stanowisko znajdowało się obok Koła Naukowego Logistyków Log.US, czyli w jednym ciągu KNT-Log.US-EconomUS. Do stworzenia stanowiska wykorzystaliśmy nasz baner, tło stanowiły zdjęcia z konkursu fotograficznego, a na przenośnym komputerze były wyświetlane informacje o kole ubarwione zdjęciami z wyjazdów i imprez. Oprócz standardowego wyposażenia w gadżety wydziału (cukier, ulotki, długopisy itd.) na naszym stanowisku były dostępne gadżety Civitas, z których część była nagrodami w konkursie wiedzy transportowej. Konkurs cieszył się bardzo dużą popularnością i był głównym magnesem przyciągającym odwiedzających do naszego stanowiska. Działo się tak głównie za sprawą atrakcynych nagród – dysków wymiennych o interesującym kształcie, kurtek, piłeczek antystresowych. Zarząd koła przeprowadził również nieformalne rozmowy z Kołem Naukowym Logistyków Log.US oraz z kołem naukowym EconomUS. Podsumowując, nasze stanowisko było jednym z najbardziej popularnych na całej imprezie, z czego niezmiernie się cieszymy.

Relacja ze spotkania koła

9 grudnia 2010 o 11:20 odbyło się spotkanie koła – pierwsze w roku akademickim 2010/2011. Na początku przywitaliśmy nowego członka. Następnie II opiekun przedstawiła bieżące plany m.in. projektów Civitas. Wybraliśmy nowy Zarząd. Postanowiliśmy czasowo nie obsadzać stanowiska skarbnika. Omówiliśmy również działania rekrutacyjne, inne kwestie organizacyjne oraz kwestie współpracy z niektórymi firmami i instytucjami.

Wyniki konkursu „Transport w ciekawych ujęciach”

Zapraszamy do zapoznania się wynikami w zakładce „Konkurs”.

Uwaga studenci!

W dniu 01 października ZARZĄD DRÓG i TRANSPORTU MIEJSKIEGO uruchomił nową linię autobusową w kierunku naszych wydziałów: Zarządzania i Ekonomiki Usług oraz Humanistycznego.

Linia 83 kursuje na trasie PLAC KOŚCIUSZKI – BĘDARGOWO SZKOŁA i zatrzymuje się na nowym przystanku NARUTOWICZA, zlokalizowanym na al. Piastów, w pobliżu przystanku tramwajowego dla linii 4, 11 i 12 o tej samej nazwie.

Przystanek jest ukłonem dla studentów mieszkających w domie studenta „USypialnia” na ul. o. Augustyna Kordeckiego, którzy to teraz będą mieli o wiele krótszą drogę z akademika do tego przystanku. Przystanek ma status przystanku warunkowego, czyli „na żądanie”.

Po najbliższej zmianie rozkładu do linii autobusowej 83 zatrzymującej się na przystanku NARUTOWICZA dołączy także linia 61BIS, kursująca na trasie PLAC ZWYCIĘSTWA – USTOWO AUCHAN.

Jednocześnie informujemy, że dotychczasowy przystanek SZWOLEŻERÓW dla linii 61BIS, zlokalizowany także na al. Piastów, w pobliżu przystanku tramwajowego dla linii 4, 11 i 12 o tej samej nazwie z racji niewielkiego wykorzystania oraz bardzo zbliżonej odległości z domów studenta „Belferek” i „Bakałaż”, w porównaniu do odległości z wymienionych akademików na przystanek DĄBROWSKIEGO zostanie zlikwidowany, przy najbliższej zmianie rozkładu linii 61BIS.

Częstotliwość kursowania linii 61BIS i 83 to około 50-60 minut.

Wycieczka do Terminala Promowego i Portu Handlowego w Świnoujściu

W dniu 22 kwietnia 2009 roku po kilkutygodniowych przygotowaniach udało nam się zorganizować wycieczkę do Świnoujścia, celem zwiedzania tamtejszego Terminala Promowego i Portu Handlowego. O godzinie 8:15 nieopodal Zamku Książąt Pomorskich ustaliliśmy miejsce zbiórki, gdzie oczekiwał na nas autokar marki Neoplan z firmy Radek Travel. Po przybyciu wszystkich uczestników wycieczki udaliśmy się w kierunku wybrzeża.

Po ponad godzinnej podróży, podczas której można było zamienić słowo z bardzo miłym kierowcą, oczywiście m.in. na tematy związane z autobusami, dotarliśmy do Świnoujścia.

Pierwszym celem naszej wycieczki był Terminal Promowy, do którego udaliśmy się z pobliskiej zatoczki dla autobusów, gdzie zostawiliśmy nasz autokar z kierowcą na pokładzie. Przywitał nas jeden z pracowników administracyjnych Terminala Promowego, który potem przez niemal godzinę w bardzo umiejętny i fachowy sposób przekazywał nam ciekawe informacje na temat działalności swojej firmy, ale nie tylko. Ale po kolei.

Wycieczkę rozpoczęliśmy od miejsca, z którego większość podróżnych rozpoczyna swoją morską podróż, czyli od Dworca Morskiego. Na parterze zobaczyliśmy kasy, gdzie można zakupić bilet, po czym udaliśmy się na 1 piętro, gdzie naszym oczom ukazał się w pełnej okazałości prom pasażersko-kolejowo-samochodowy MF Wolin, który niedawno powrócił z rejsu. Ale powróćmy na nasze 1 piętro. Przewodnik pokazał nam tam były punkt odpraw celnych, w którym to jednak ochrona terminala nadal przeprowadza kontrole podróżnych między innymi za pomocą nowoczesnego skanera do kontroli bagaży. Jeśli zajdzie taka konieczność istnieje także możliwość szybkiej rewizji osobistej.

Następnie udaliśmy się jednym z korytarzy tzw. rękawem w kierunku promu pasażersko-kolejowo-samochodowego MF Polonia, na którym trwał załadunek, ponieważ jak co dzień o godzinie 13:00 prom udawał się do Ystad. Gdybyśmy zjawili się trochę prędzej moglibyśmy wejść na pokład Polonii, no ale może następnym razem.

Następnie udaliśmy się schodami w dół, po czym wyszliśmy na plac Terminala Promowego i wtedy prom Polonia ukazał się nam jeszcze z bliższej odległości. Po zrobieniu kilku fotek udaliśmy się, w kierunku rufy, aby przyjrzeć się załadunkowi ciągników samochodowych z naczepą oraz samochodów osobowych na pokład statku.

Na samym końcu naszej wycieczki udaliśmy się na plac postojowy oraz w pobliże agencji celnej i biura spedycji, gdzie swoje oddziały mają m.in. C.Hartwig oraz operator logistyczny Schenker. Po czym udaliśmy się w kierunku Dworca Morskiego, gdzie pożegnaliśmy się z naszym sympatycznym przewodnikiem. I tak zakończyła się nasza wycieczka w Terminalu Promowym.

Naszym drugim punktem wycieczki był Port Handlowy Świnoujście, do którego udaliśmy się na pieszo, gdyż nie opłacało się fatygować naszego autokaru. Po dotarciu do budynku administracyjnego portu wyszedł do nas dyspozytor portu, który wskazał nam pana, który nas oprowadzi po porcie, a więc udaliśmy się ku pierwszej bramie portu. Przywitały nas na Nabrzeżu Portowców tumany kurzu, które to pozostały po składowaniu węgla kamiennego, gdyż nabrzeże będzie wkrótce przebudowywane i przeznaczone na przeładunek zboża oraz śruty.

Następnie udaliśmy się w kierunku drugiej bramy, która to była wejściem na Nabrzeże Górników, gdzie jak przystoi na nazwę znajdowały się ogromne hałdy węgla kamiennego oraz także całkiem sporych rozmiarów taśmociąg, który sprawnie ładował polskie „czarne złoto” na jeden ze statków. Ku radości niektórych uczestników wycieczki spotkaliśmy także manewrującą lokomotywę spalinową SM42, potocznie „stonkę” w barwach PKP CARGO.

Kolejnym przystankiem naszej pieszej wycieczki było Nabrzeże Hutników, gdzie przywitały nas dwa ogromne uniwersalne dźwigi przeładunkowe firmy Liebherr. Obecnie na Nabrzeżu Hutników przeładowywany jest także węgiel kamienny, ale to pewnie do czasu modernizacji Nabrzeża Portowców. Na samym końcu stoi nowoczesny dźwig do przeładunku kontenerów, który to został zainstalowany przez belgijską firmę i przez pewien czas był elementem terminala kontenerowego, który to przeniósł się na Ostrów Grabowski w szczecińskim porcie. Tak więc urządzenie obecnie czeka na nowego właściciela. Oczywiście spacerując po Nabrzeżu Hutników mieliśmy okazję po raz kolejny zobaczyć Polonię, wypływającą w kolejny rejs, oczywiście do Ystad.

Ostatnim nabrzeżem, które zobaczyliśmy było Nabrzeże Chemików. Tam zajrzeliśmy między innymi do wielkiej hali, w której to kiedyś składowany był fosfor, a obecnie swoje miejsce znalazła tam ruda żelaza, która to także długim taśmociągiem trafia na różne środki transportu. Potem już tylko skierowaliśmy się wzdłuż taśmociągu i tak zobaczyliśmy kolejny statek zacumowany przy nabrzeżu portowym. I tak oto dotarliśmy do końca terenu portu, a dalej już tylko przepiękny widok na Morze Bałtyckie.

Po dotarciu do bramy Potu Handlowego koło latarni morskiej złapał nas krótki deszczyk, jednak autokar już na nas czekał i dlatego pożegnaliśmy się z naszym miłym przewodnikiem, po czym pojechaliśmy z powrotem do Dworca PKP i przeprawy promowej Bielik. Kto chciał mógł się udać na drugą stronę, w celu krótkiej wycieczki po mieście, oczywiście w ramach czasu wolnego. Po powrocie do autokaru udaliśmy się do Szczecina.

Planujemy już kolejne wycieczki, więcej informacji wkrótce.

Badania natężenia ruchu samochodowego w Stargardzie Szczecińskim

W dniach 18 i 19 marca 2009 roku część członków Koła Naukowego Transportu, przy współpracy z mgr Pawłem Ogrodnikiem, z Katedry Efektywności Innowacji Wydziału Zarządzania i Ekonomiki Usług Uniwersytetu Szczecińskiego wzięło udział w badaniach natężenia ruchu na dwóch skrzyżowaniach w Stargardzie Szczecińskim. W pierwszym dniu badania odbywały się na skrzyżowaniu ulic Szczecińska / kard. Stefana Wyszyńskiego / Dworcowa / księcia Barnima I, a w drugim dniu na skrzyżowaniu ulic Szczecińska / kard. Stefana Wyszyńskiego / Józefa Bema / Towarowa. Badania przez nas prowadzone miały na celu określenie bieżącej przepustowości owych skrzyżowań, gdzie znajduje się sygnalizacja uliczna firmy Elmontex. Pomiar odbywał się w godzinach porannego szczytu komunikacyjnego, to jest w godz. 6:00-9:00 oraz w szczycie popołudniowym w godz. 14:00-17:00. A polegało to na tym, że oba skrzyżowania mają 4 wloty, a więc na każdy wlot przypadała jedna osoba. Podczas badań uwzględnialiśmy również strukturę rodzajową i kierunkową przejeżdżających przez skrzyżowania pojazdów, czyli każda z osób miała za zadanie obserwować swój wlot na skrzyżowaniu oraz liczyć, a potem wpisywać na arkuszu ilość, rodzaj i kierunek podążających pojazdów silnikowych oraz rowerów. I tak co każdy cykl świateł, przy czym każdy cykl świateł oczywiście był osobno uwzględniany. Po każdym cyklu liczyliśmy i odpowiednio oznaczaliśmy także pojazdy, które nie zdążyły przejechać na jednym cyklu, jeśli takie były. Dodatkowo zliczaliśmy także pieszych przechodzących przez przejście dla nich wyznaczone, znajdujące się na danym wlocie. Co do samej struktury rodzajowej pojazdów to przyjęliśmy następujące oznaczenia:
Os – osobowy
D – dostawczy
A – autobus
2A – autobus przegubowy
C – ciężarowy
M – motocykl
R – rower
3C – ciągnik rolniczy

Dodatkowo nadzorujący całe badania mgr Paweł Ogrodnik robił zdjęcia pojazdom poruszającym się po wymienionych wyżej skrzyżowaniach, do dokumentacji dla firmy Elmontex.

Wycieczka do portu Szczecin-Świnoujście

Dnia 13 grudnia 2007 Koło Naukowe Transportu udało się do portu Szczecin-Świnoujście, aby poznać techniczne tajniki transportu morskiego, i nie tylko. Przewodnikiem wyprawy był pracownik portu, pan Krzysztof Marczyk, któremu serdecznie dziękujemy za ciekawe ukazanie nam zakamarków portowych. Ponadto oprócz np. obrotnic, rolltrailera, a także gottwalda, udało się nam zobaczyć elewator zbożowy Ewa, terminal kontenerowy, wywrotnice kolejową oraz teren budowy Zachodniopomorskiego Centrum Logistycznego.

Podczas wycieczki towarzyszyło nam Studenckie Koło Naukowe Logistyki i Transportu z Wyższej Szkoły Gospodarki w Bydgoszczy. Po bardzo ciekawej wyprawie udaliśmy sie na wspólną kawkę, w celach integracyjnych…